În martie montam în studio un moodboard de design la feminin. În aprilie, puneam masa de Paște pe plajă, într-un moodboard cu table design. În Mai, când orașul mustește de design – doar e Romanian Design Week, am pornit din studioul foto al lui Alex (Boghian) și apoi am scos designul la masculin pe străzile orașului. Am pregătit, așadar, un moodboard în două părți.
Complici ne-au fost prietenii noștri Mihăiță Osman și Dragoș Țarălungă. Alții le-ar spune “modele”, dar noi în mod intenționat nu am vrut asta. Le spunem doi oameni extrem de frumoși care au acceptat provocarea de a fi modele pentru o zi. Doi oameni normali – calitate atât de rară, care știu să aprecieze designul și să-l poarte firesc, să respecte detaliile și munca din spatele unui proiect. Au pozat aproape 8 ore, ceea ce trece drept mult și pentru un model profesionist, au fost alături de noi în absolut TOT: de la crearea ținutelor de dinaintea ședinței foto, până la pauzele atât de necesare de cafea.
Începem prin a le mulțumi lor și designerilor & brandurilor care ne-au dat creațiile pe mână și libertatea de a le mixa în studio (prima parte de moodboard) și de a le purta în oraș (partea a doua). În ordine alfabetică, mulțumirile merg la: Black Button Books, Bogdan Deliu Leather Design, Circa 1703 – 3071, KOptic, Meze Audio, Mihaela Zvîncă, Niran – The World of Perfumes & Cosmetics, Optimef, Sirop. Mulțumiri speciale Mikkeller, popasul nostru de design, unde berea artizanală ne-a revigorat (responsabil) ședința foto urbană.
Am început în studio, cu un set-up ce respiră la masculin, distribuind scenografic accesoriile și obiectele noastre preferate.
În rol principal lampa cromată de la Circa 1703-3071. Există Măiastra lui Brâncuși, și există lampa asta ca un cocor japonez ce pare că-și ia zborul în lumină. Look-ul asiatic ascunde însă un producător european: vine din Belgia, brand Massive, sfârșitul anilor ’70 – începutul anilor ’80. Este reglabilă, are brațul mobil, și nu am găsit până acum lampă de birou mai stylish pentru un cadru la masculin. O găsești la Circa 1703-3071, oaza musai de pus pe traseul tău urban, unde descoperi cele mai faine curiozități ale designului european din ultima sută de ani. Lampa măiastră este într-o stare impecabilă și costă 900 de lei.
Această fotografie iconică îl surprinde pe Dragoș purtând
bretelele din piele create de Mihaela Zvîncă
ceasul Fărăzece de la Optimef
ochelarii Alexander McQueen prin KOptic.
Mihaela Zvîncă este the funky rebel într-ale designului cu pielea naturală, pe care trebuie s-o cunoști. O întâlnire în atelierul Mihaelei înmoaie orice… piele. 😉 Îi apreciem stilul curat, asumat cu toată seriozitatea, asocierile cu lemnul, desenele baroce impecabil aplicate genților și (sic!) bijuteriile. Și, poate cel mai mult, discreția. N-ai s-o auzi pe Mihaela lăudându-și un produs, ți-l va prezenta fără grabă așa cum te va invita să iei loc să-ți bei liniștit cafeaua. Dar îi vei simți detaliile, de la catarame, ținte, fermoar, felul în care îți cade geanta pe umăr, buzunarele la care s-a gândit, inclusiv compartimente cu căptușeală care blochează RFID (radio-frequency identification) – undele nocive și pentru sănătate, și pentru identitate: pot citi datele cardurilor tale.
Pentru moodboard-ul de mai am ales bretelele în completarea stilului smart urban al lui Dragoș și al lui Mihăiță – costă 230 lei. Dar vă invităm să-i descoperiți restul produselor de luat acasă sau la plimbare pe zvinca.ro.
Bogdan Deliu semnează cele două genți – Dune Tuareg (cea maro deschis) și The Postman (cea vișinie) – create special pentru moodboard-ul Ochișoru. Mihăiță și-a îmbrățișat ferm rucsacul nu doar pentru poză, ci pentru că am fost cu toții cuceriți de cât de frumoase și ergonomice sunt. Sunt gențile ideale cu care pleci în oraș, fie că iei mașina, metroul sau bicicleta. Sunt încăpătoare fără să fie masive, se asortează confortabil unei ținute urbane lejere sau smart casual, au suficiente compartimente încât de la laptop, la căști, telefon, agende, portofel și alte gadget-uri cotidiene să-și găsească fiecare locul atent securizat. Anii de teste cu materialul și formele care cad cel mai confortabil pe corp sunt completate de detaliile lucrate, fiecare, manual în atelier. Bogdan personalizează modelele pe care le creează în funcție de persoana care le va purta. Vei recunoaște mai multe modele de genți și portofele personalizate pe pagina lui de facebook.
Ceasurile pe care și Mihăță, și Dragoș le poartă în toate imaginile moodboard-ului sunt Optimef – niște cool românesc, din nou.
În 1979 Optimef se lansa ca primul ceas românesc. 40 de ani mai târziu, reinventăm brandul Optimef în creații minimaliste, dar întotdeauna cu un twist. Atenți la detalii tehnice și de design, adăugăm un filtru contemporan esteticii anilor ‘70-’80. Cu ce lucrăm? Cu forme geometrice simple și accente de culori primare”, povestesc Andrei Morariu (actor) și Bogdan Costea (arhitect), fondatorii Optimef.
Ceasurile al căror design e semnat de Andrei și Bogdan nu-și propun să continue linia Optimef. Sunt mai degrabă o renaștere a designului din anii ’80 reinterpretat minimalist. Ce ne-a plăcut e felul în care citești ceasul: nu vei găsi clasicul cadran numerotat de la 0 la 12, ci de la 0 la 30, din 5 în 5, și apoi în ordine descrescătoare până la 0: 30, 25, 20, 15, 10, 5, 0.😃 Ei au transpus foarte cool modul în care îi spunem timpului pe nume: e fără zece, ne vedem la și cinci, e deja și douăzeci sau fără cinci. Meet ceasurile Fărăzece.
Un alt motiv pentru care le-am purta, pe lângă cât de fain arată (!), e că poți alterna curelele colorate – îți faci propriul mix, iar cadranul e acum nu doar negru și auriu, ci și argintiu ori cuprat. Mecanismul ceasurilor Fărăzece vine din Japonia – este Miyota, iar apoi sunt asamblate în Hong Kong – asta pentru că industria orologeră românească nu a prea mai lăsat urme. Un ceas costă 650 de lei.
Parfumul ales pentru plimbarea urbană cu design inclus este Riflesso, de la Trussardi, prin Niran – The world of Perfumes & Cosmetics. Ne-a inspirat inițial estetic – prin asocierea lui cu plimbările dichisite în mașini sau motoare vintage pe coastele Italiei – un fel de la dolce vita a evadărilor urbane. Apoi prin alura elegantă, prețioasă. A venit și testul mirosului: note ușor lemnoase, temperate de arome florale discrete, specific mediteraneene – e ca și cum ai evada în cea mai dichisită grădină a unei villa de pe coasta amalfitană. Nu te copleșește, te lasă să-i descoperi calm, seren fiecare notă.
Îl recomandăm pentru discreția lui care ascunde atâtea arome – e genul acela de parfum care, atunci când cobori de pe bicicletă și-ți dai jos hanoracul cool sau geaca lejeră, te va surprinde cu o adiere plăcută, caldă, nicidecum cu tăria unui parfum greu, de seară – îl vedem însă și în serile în care ieși în locuri casual, nu în cele care promit un banchet somptuos. E urban, delicat, discret, fin. Ca un tip italian care te face să zâmbești admirându-i lejeritatea grațioasă pe fundalul orașului.
Înainte de a pleca pe străzi, am făcut o pauză de Sirop, în traducere liberă cele mai faine dulciuri pe care le-am savurat în ultima vreme. Ilinca Alexandru, creatoarea Sirop, ne-a adus la studio mai multe bunătăți – aka minicapodoperele din imagine. Pentru că nu am putut insera decât două dintre ele în cadrul principal al moodboard-ului (prima imagine din studio), le-am dedicat un set-up numai al lor. 😉 Ilinca nu numai că s-a străduit să respecte linia urbană, masculină a moodboard-ului nostru – alegând constraste de alb – negru, dar în general face tot posibilul să lucreze cu cele mai bune ingredinte, naturale pe care le caută în piețe sau care-i ajung în București din zone descoperite prin țară și nu numai.
Pune cât mai puțin zahăr cu putință în dulciuri, iar ingredientele proaspete le fac atât de savuroase și catifelate… Da, se topesc molcom în gură! Imediat după ce Alex a terminat cadrul, am dat iama fericiți în TOATE. Ce arome de cafea, lămâiță, frișcă naturală și vișine am simțit numai noi știm. Voi le puteți comanda direct la Sirop sau merge la Beans&Dots, unde Ilinca e responsabilă de deserturile available în cafenea.
După pofta bună, urmează plimbarea urbană ⇒ aici.
Vezi și partea a doua a Moodboard-ului de Mai.